Актуальність проєкту
Війна стала масштабним структурним шоком як для економіки України, так і для кожного регіону держави. Неможливо спрогнозувати терміни і наслідки військової агресії, водночас стратегічні цілі держави та окремих регіонів і територіальних громад потребують корегування відповідно до умов воєнного часу і післявоєнної відбудови.
В умовах війни необхідно переглянути усталені підходи як до стратегування, так і до розв’язання гострих поточних соціально-економічних, гуманітарних і безпекових проблем на всіх рівнях управління, у тому числі на рівні територіальних громад.
Проведений експертами Одеського інституту соціальних технологій аналіз відповідності положень стратегічних напрямів розвитку Доброславської територіальної громади, визначених "Планом соціально-економічного розвитку Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області до 2023 року", затвердженим рішенням селищної ради від 18.02.2021 № 166-VIII, показав, що наявні прогнозні та програмні документи неповною мірою відповідають сучасним вимогам, зокрема:
Діяльність з розробки проєкту Стратегії здійснюватиметься у два етапи:
І. Підготовка – вивчення чинної ситуації у територіальній громаді, виявлення основних проблем та становища різних груп жителів, збір статистичних даних, у тому числі в розрізі різних соціальних та вікових груп жінок і чоловіків, проведення необхідних опитувань, фокус-груп із заінтересованими сторонами, проведення на цій основі соціально-економічного та SWOT-аналізу;
ІІ. Планування – визначення сценаріїв розвитку громади, стратегічного бачення, стратегічних і оперативних цілей, способів реалізації завдань і заходів, а також визначення ключових результативних показників досягнення встановлених цілей Стратегії.
- не враховують усі базові вимоги Закону України «Про засади державної регіональної політики» у частині стратегічного планування розвитку територіальних громад;
- не дотримані положення розроблених Мінрегіоном «Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад»;
- неповністю відповідають стратегічним документам вищого регіонального та національного рівня;
- не враховують реалії повномасштабної агресії росії та режиму воєнного стану і перспектив післявоєнного відновлення.
Діяльність з розробки проєкту Стратегії здійснюватиметься у два етапи:
І. Підготовка – вивчення чинної ситуації у територіальній громаді, виявлення основних проблем та становища різних груп жителів, збір статистичних даних, у тому числі в розрізі різних соціальних та вікових груп жінок і чоловіків, проведення необхідних опитувань, фокус-груп із заінтересованими сторонами, проведення на цій основі соціально-економічного та SWOT-аналізу;
ІІ. Планування – визначення сценаріїв розвитку громади, стратегічного бачення, стратегічних і оперативних цілей, способів реалізації завдань і заходів, а також визначення ключових результативних показників досягнення встановлених цілей Стратегії.
Термін реалізації проєкту
15 грудня 2022 р. – 15 травня 2023 р.Партнерські організації, що братимуть участь у реалізації проєкту
- ГО Фонд "Творча ініціатива" (м. Біла Церква)
- Всеукраїнська асоціація ОТГ
- Одеське регіональне відділення Національної спілки журналістів України
Короткострокові результати реалізації проєкту
- розроблено методику проведення дослідження, що стане підґрунтям для успішної реалізації проєкту та прикладом для інших громад;
- підготовлено та ухвалено рішення Доброславської селищної ради про підготовку Стратегії і Плану заходів з її реалізації;
- затверджено розпорядження Доброславського селищного голови про створення Робочої групи з розробки проєктів Стратегії і Плану заходів за участі виконавців проєкту;
- проведено Стратегічну сесію представників Доброславської громади, на якій напрацювано стратегічні та оперативні цілі і завдання Стратегії, намічено механізми її реалізації;
- проведено навчальний семінар-тренінг з представниками Доброславської громади з питань розробки та реалізації Стратегії і Плану заходів, що надало необхідних знань і вмінь учасникам реалізації Стратегії;
- розроблено проєкти Стратегії і Плану заходів, проведено їхнє публічне обговорення та адвокація у виконавчому комітеті та постійних комісіях Доброславської селищної ради;
- підготовлено та направлено у відповідні інстанції пропозиції щодо удосконалення законів, підзаконних та локальних НПА, спрямованих на адаптацію підходів до розробки і реалізації стратегій розвитку громад до умов військового стану;
- в ході виконання проєкту можуть бути визначені недоліки чинних «Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад» і напрацьовані пропозиції щодо удосконалення вказаних рекомендацій;
- проведено підсумковий Круглий стіл за участю представників зацікавлених сторін, ЗМІ та запрошених, на якому публічно презентовано та обговорено результати проєкту в Доброславській громаді, а також усі, хто отримає інформацію про цей захід завдяки його широкому оприлюдненню, отримають цінний матеріал про досвід Доброславської громади для врахування у своїй діяльності;
- завдяки проведеному інформаційному супроводу виконання проєкту, поширенню інформації через ЗМІ, у мережі Інтернет, сайти ОІСТ та організацій-партнерів практика Доброславської громади стане надбанням широкого кола зацікавлених осіб в Одеській області та за її межами.
Довгострокові результати реалізації проєкту
- затверджені Стратегія і План її реалізації, розроблені з урахуванням сучасних реалій та адаптовані до нових умов, забезпечать ясність і чіткість цілей і завдань, нададуть можливість для організації сталого розвитку громади і відповідно підвищать її стійкість.
- запропоновані зміни до сучасної нормативно-правової бази, яка регулює процеси стратегування розвитку громад, направлені до відповідних суб'єктів публічного управління, дозволять у разі їхнього прийняття краще адаптувати цю базу до сучасних умов і сприятимуть більш ефективному плануванню соціально-економічного розвитку та раціональному використанню наявних ресурсів, особливо на етапі післявоєнного відновлення України;
- отримані в ході навчальних та публічних заходів знання, вміння та навички представників органів місцевого самоврядування Доброславської громади та інших учасників цих заходів дозволять їм активно продовжувати роботу з розвитку громади.
Загальний бюджет проєкту - 187 960 грн.
Очікуване фінансування від МФВ - 169 960 грн.
Немає коментарів:
Дописати коментар